TERMS OF SERVICE利用規約

本利用規約(以下「本規約」といいます。)は、株式会社ベクトル(以下「当社」といいます。)が運営・提供するサービスであるThe Senseの宅配買取(以下「本サービス」といいます。)における利用規約であり、当社と登録ユーザーの皆様との間の権利義務関係が定められています。本サービスの利用に際しては、本規約の全文をお読みいただいたうえで、本規約に同意いただく必要があります。

第1条(適用)

  1. 本規約は本サービスの提供条件及び本サービスの利用に関する当社と登録ユーザーとの間の管理義務関係を定めることを目的とし、登録ユーザーと当社との間の本サービスの利用に関する一切の関係に適応されます。
  2. 当社が当社ウェブサイト上で掲載する本サービス利用に関するルールは、本規約の一部を構成するものとします。
  3. 本規約の内容と、前項のルールその他の本規約外における本サービスの説明等とが異なる場合は、本規約の規定が優先して適用されるものとします。
  4. 本規約は全ての登録ユーザーに適用されます。
  5. 本規約は当社が必要と判断した際には事前に登録ユーザーの承諾を得ることなく改訂を行えることとします。本利用規約が変更された際は本サービスのホームページにてお知らせいたします。その際には登録ユーザーにてご確認いただきますようお願いいたします。

第2条(定義)

本規約において使用する以下の用語は、各々以下に定める意味を有するものとします。

  1. 「サービス利用契約」とは、本規約を契約条件として当社と登録ユーザーの間で締結される、本サービスの利用契約を意味します。
  2. 「知的財産権」とは、著作権、特許権、実用新案権、意匠権、商標権その他の知的財産権(それらの権利を取得し、又はそれらの権利につき登録等を出願する権利を含みます。)を意味します。
  3. 「投稿データ」とは、登録ユーザーが本サービスを利用して投稿その他送信するコンテンツ(文章、画像、動画その他のデータを含みますがこれらに限りません。)を意味します。
  4. 「当社」とは、株式会社ベクトルを意味します。
  5. 「当社ウェブサイト」とは、そのドメインが「thesense-vector.jp」「questionary.vectorcorp.co.jp」「kaitori.thesense-vector.jp」である、当社が運営するウェブサイト(理由の如何を問わず、当社ウェブサイトのドメイン又は内容が変更された場合は、当該変更後のウェブサイトを含みます。)を意味します。
  6. 「登録ユーザー」とは、第3条(登録)に基づいて本サービスの利用者としての登録がなされた個人を意味します。
  7. 「本サービス」とは、当社が提供する「The Sense」という名称のアパレル商品等買取サービス(理由の如何を問わずサービスの名称又は内容が変更された場合は、当該変更後のサービスを含みます。)を意味します。
  8. 「査定品」とは、本サービスでお取引いただく品物を意味します。
  9. 「おまとめ品」とは本サービスの個別査定の基準に満たない査定品をまとめて査定したものを意味します。
  10. 「ウェブ上」とは、当社ウェブサイトのホームページ上の表示のことを意味します。

第3条(登録)

  1. 本サービスの利用を希望する者(以下「登録希望者」といいます。)は、本規約を遵守することに同意し、かつ当社の定める一定の情報(以下「登録事項」といいます。)を当社の定める方法で当社に提供することにより、当社に対し、本サービスの利用の登録を申請することができます。
  2. 当社は、当社の基準に従って、第1項に基づいて登録申請を行った登録希望者(以下「登録申請者」といいます。)の登録の可否を判断し、当社が登録を認める場合にはその旨を登録申請者に通知します。登録申請者の登録ユーザーとしての登録は、当社が本項の通知を行ったことをもって完了したものとします。
  3. 前項に定める登録の完了時に、サービス利用契約が登録ユーザーと当社の間に成立し、登録ユーザーは本サービスを本規約に従い利用することができるようになります。
  4. 当社は、登録申請者が、以下の各号のいずれかの事由に該当する場合は、登録及び再登録を拒否することがあり、またその理由について一切開示義務を負いません。
    1. 当社に提供した登録事項の全部又は一部につき虚偽、誤記又は記載漏れがあった場合
    2. 成年被後見人、被保佐人又は被補助人のいずれかであり、法定代理人、後見人、保佐人又は補助人の同意等を得ていなかった場合
    3. 未成年者である場合(法定代理人の同意を得ていた場合も含む)
    4. 反社会的勢力等(暴力団、暴力団員、右翼団体、反社会的勢力、その他これに準ずるものを意味します。以下同じ。)である、又は資金提供その他を通じて反社会的勢力の維持、運営もしくは経営に協力もしくは関与する等反社会的勢力等との何らかの交流もしくは関与を行っていると当社が判断した場合
    5. 過去当社との契約に違反した者又はその関係者であると当社が判断した場合
    6. 第16条または第19条に定める措置を受けたことがある場合
    7. 当社所定の有効な身分証明書(運転免許証・健康保険証等)及びご本人名義の金融機関口座をお持ちでない場合
    8. 有効な電子メールアドレス及びインターネットに必要な設備を所有していない場合
    9. 日本国内に定住住所をお持ちでない場合
    10. その他、登録を適当でないと当社が判断した場合

第4条(登録事項の変更)

登録ユーザーは、登録事項に変更があった場合、当社の定める方法により当該変更事項を遅滞なく当社に通知するものとします。

第5条(メールアドレスの管理)

  1. 登録ユーザーは、自己の責任において、本サービスに関するメールアドレスを適切に管理及び保管するものとし、これを第三者に利用させ、又は貸与、譲渡、名義変更、売買等をしてはならないものとします。
  2. メールアドレスの管理不十分、使用上の過誤、第三者によって生じた損害に関する責任は登録ユーザーが負うものとします。

第6条(禁止事項)

登録ユーザーは、本サービス利用にあたり、以下の各号のいずれかに該当する行為又は該当すると当社が判断する行為をしてはなりません。

  1. 法令に違反する行為又は犯罪行為に関連する行為
  2. 当社、本サービスの他の利用者又はその他の第三者に対する詐欺又は脅迫行為
  3. 公序良俗に反する行為
  4. 当社、本サービスの他の利用者又はその他の第三者の知的財産、肖像権、プライバシーの権利、名誉、その他の権利又は利益を侵害する行為
  5. 本サービスを通じ、以下に該当し、又は該当すると当社が判断する情報を当社又は本サービスの他の利用者に送信すること
    1. 過度に暴力的又は残虐な表現を含む情報
    2. コンピュータウイルスその他の有害なコンピューター・プログラムを含む情報
    3. 当社、本サービスの他の利用者又はその他の第三者の名誉又は信用を毀損する表現を含む情報
    4. 過度にわいせつな表現を含む情報
    5. 差別を助長する表現を含む情報
    6. 自殺、自傷行為を助長する表現を含む情報
    7. 薬物の不適切な利用を助長する表現を含む情報
    8. 反社会的な表現を含む情報
    9. チェーンメール等の第三者への情報の拡散を求める情報
    10. 他人に不快感を与える表現を含む情報
  6. 本サービスのネットワーク又はシステム等に過度な負荷をかける行為
  7. 当社が提供するソフトウェアその他のシステムに対するリバースエンジニアリングその他の解析行為
  8. 本サービスの運営を妨害するおそれのある行為
  9. 当社のネットワーク又はシステム等への不正アクセス
  10. 第三者に成りすます行為
  11. 本サービスの他の利用者のメールアドレスを利用する行為
  12. 当社が事前に承諾しない本サービス上での宣伝、広告、勧誘、又は営業行為
  13. 本サービスの他の利用者の情報の収集
  14. 当社、本サービスの他の利用者又はその他の第三者に不利益、損害、不快感を与える行為
  15. 当社ウェブサイト上で掲載する本サービス利用に関するルールに抵触する行為
  16. 反社会的勢力等への利益提供
  17. 面識のない異性との出会いを目的とした行為
  18. 前各号の行為を直接又は間接に惹起し、又は容易にする行為
  19. 前各号の行為を試みること
  20. その他、当社が不適切と判断する行為

第7条(申込み)

  1. 登録ユーザーは、必ず当社ウェブサイト上の申込フォームよりお申込みをいただいた上で、査定品をお送りいただくものとします。お申込みがない状態で、査定品をお送りいただくことはできません。
  2. 前のお取引が完了していない状態での新しいお申込みは無効となります。
  3. 複数のお申込み・お取引を並行して行うことはできません。

第8条(査定品の梱包及び発送)

  1. 査定品をお送りいただく際は、査定品が破損等しないように、最善の方法で登録ユーザーに梱包していただきます。梱包が不十分であった際に発生した破損等につきましては当社での保証はできかねます。
  2. 本サービスをご利用いただくために発生する送料は原則当社が負担するものとします。但し、以下の場合は登録ユーザーに送料を請求させていただく場合がございます。
    1. お申込みなく査定品をお送りいただいた場合
    2. 空港便等別途料金がかかる配送方法にてお送りいただいた場合
    3. 意図的に本サービスの対象外商品のみをお送りいただいた場合
  3. 一度のお取引につき、段ボールは2箱までとさせていただきます。2箱を超過して査定品をお送りいただいた場合に発生した問題について、当社は一切の責任を負いかねます。
  4. 不良箇所がある査定品は輸送中に破損が進行する可能性があるため以下のような査定品のご送付はご遠慮ください。万が一、以下のような査定品を送付し、輸送中に破損等が進行した場合は当社での保証はできかねます。
    1. 鋲の取れかけのバッグ
    2. ボタンが外れかけの衣類 等

第9条(査定)

  1. 本サービス宛にお送りいただいた査定品は速やかに査定をさせていただきます。但し、時期等の要因により査定に要する時間は変動する場合がございます。
  2. 未開封の査定品は中身の確認のため全て開封させていただきます。その査定品が返送になった場合でも開封による責任は負いかねます。
  3. 市場状況や季節等の要因により査定金額は変動する場合がございます。また査定金額はお送りいただいた付属品等全てを含んだものとします。
  4. 登録ユーザーにお送りいただいた査定品の点数は、当社で確認した全ての査定品数とします。お申込み時、お送りいただく査定品の詳細を申請していただくことが可能です。
  5. 以下の査定品のお買取りはできかねます。
    1. 査定品に記載されているメーカー・ブランドと実際のメーカー・ブランドに相違があるもの
    2. 知的財産法、不正競争防止法、製造物責任法、家庭用品品質表示法、電気用品安全法、消費生活用製品安全法、不当景品類及び不当表示防止法その他の関係法令及びこれらに係る各種通達・ガイドラインなどに違反するもの
    3. 盗品、遺失物、無主物
    4. 犯罪行為によって生じ、若しくはこれによって得た物又は犯罪行為の報酬として得た物など、刑事事件において没収の対象となるもの
    5. 第三者の担保権などが設定されたもの
    6. ノーブランド、品質表示タグのない査定品、その他当社基準に満たない査定品
  6. 本サービスの個別査定の基準に満たない査定品はおまとめ品として査定いたします。
  7. 当社が必要と判断した場合を除き、おまとめ品の詳細及びその基準に関して登録ユーザーに開示することはできません。
  8. 携帯電話やスマートフォン等の個人情報を保有する端末の買取について、当社が定めた削除処理等を送付前に行っておらず、登録ユーザーに損害が生じた場合の責任は一切負いかねます。
  9. 査定品に付属しているアクセサリー・装飾品・保護フィルムは査定時に動作確認・物品確認の為に取り外す場合がございます。その場合、取引不成立となっても当社は開封等についての責任(例えば、別業者等における査定額への影響等)は一切負いかねます。

第10条(身分証明書の提示)

  1. 本サービスにおいて取引をする際には古物営業法の定めにより、全ての登録ユーザーを対象に、以下のいずれかの書類のご提示を頂いた上でお取引を進めさせていただきます。
    1. 身分証明書
      運転免許証、健康保険証、官公庁及び特殊法人の本人確認書類で写真付のもの、特別永住者証明書のいずれかで現住所の記載があるもの
    2. 住民票の写し
  2. 本サービスの利用によって取引が成立した際に、有効な身分証明書が提示できていない場合又はご住所の確認ができていない場合は、お買取り金額のお支払いを保留とさせていただきます。保留期限は第12条で定める期限までとし、登録ユーザーに指定書類をご提示いただくまでお手続きを再開することはできません。
  3. 本人確認及び住所確認の際は、身分証明書に記載されている内容と本サービスお申込み完了時点でのご登録内容が全て一致している必要がございます。これらに相違がある場合はお取引ができません。
  4. 査定品と一緒にお送りいただいた身分証明書のコピー等は成約・不成約に関わらず一切お返しすることはできません。

第11条(振込について)

  1. 査定金額の提示後、当社が定める方法によりお買取りにご了承いただいた場合には即日から2営業日以内にお振込のお手続きをさせていただきます。口座情報の不備やその他問題がある場合は上記の限りではありません。
  2. 古物営業法の取り決めにより、お振込先のご口座はお申込みいただいた登録ユーザーご本人様名義の口座に限ります。
  3. お買取り金額の振込手数料は当社で負担いたします。

第12条(預かり期間)

  1. 登録ユーザーは当社が査定金額を提示してから4日以内に、ウェブ上からお買取りの可否についてご連絡をいただくものとします。査定結果の連絡は第13条に定めるものとします。
  2. 査定結果をウェブ上又はメールで通知した後、4日を経過した場合にはお買い取りにご了承と見なしお振込のお手続きをいたします。4日経過後は、いかなる場合も査定品を返却することはできません。
  3. 査定結果ご提示後登録ユーザーのご希望で査定品がご返送となった後、何らかの原因により査定品のお受け取りがなく、当社に返送された場合は、当社に返却後7日を期限にて査定品の所有権を放棄したと見なし、当社で査定品を処分させていただきます。
  4. ご住所不明又はご口座不明等何らかの原因によりお振込・ご返送ができない場合、査定後1ヶ月をもって査定品の所有権を放棄したと看做し、当社で査定品を処分させていただきます。
  5. 査定品の処分に起因して、登録ユーザーに何らかの損害が発生したとしても、当社では一切責任を負いませんので、予めご了承ください。

第13条(査定結果の連絡)

  1. 査定結果はお申込み完了時点のご登録メールアドレスへ通知し、ウェブ上にて通知内容を公表することをもって査定結果のご連絡とします。原則、こちらからの電話やその他の連絡は行いません。
  2. 登録ユーザーは予め当社からのメールを受信できるように設定していただくものとします。メールの設定等により受信できなかった場合は登録ユーザー責任となります。
  3. 査定結果に対するお返事をいただき、当社が内容確定をメールにて通知し、ウェブ上にて公表した後は取引内容の変更を受け付けないものとします。

第14条(査定品の返送)

  1. 査定金額の提示後、査定品の返送をご希望の場合は速やかにご返送の準備をさせていただきます。
  2. 査定金額を査定品1点ずつに提示させていただいた場合は、査定品ごとに返送をご希望いただくことが可能です。
  3. 複数の査定品をおまとめして査定金額を提示させていただいた場合、おまとめ品の一部のみのご返送を承ることはできかねます。おまとめ品全てのご返送を承ることは可能です。
  4. ご返送先のご住所は当社からお送りした宅配キット送付先のご住所に限らせていただきます。
  5. 返送となった査定品を登録ユーザーがお受け取りいただいた日から3日が経過した場合、当社は登録ユーザーから返送となった査定品について数量・品質に関する相違の主張、廃棄される又は廃棄された本商品の返却の要求その他一切の問題につき異議を受け付けないものとします。
  6. 長期不在等の理由により当社に査定品が返送となり、登録ユーザーが再送をご希望する場合には、1箱につき往復送料1,700円をご負担いただきます。
  7. 長期不在等の理由により弊社に査定品が返送となり、登録ユーザーがその後お買い取りをご希望する場合には、査定品が当社に戻ってきた際の送料850円を登録ユーザーにご負担いただきます。

第15条(当社の責任範囲)

  1. 当社は登録ユーザーに対し、債務不履行責任、不法行為責任、その他法律上の請求原因の種別を問わず、当社の故意又は重過失による場合にのみ損害賠償責任を負うものとします。但し、登録ユーザーが消費者契約法に定める消費者に該当する場合はこの限りではありません。
  2. 登録ユーザーから当社へ査定品をお送りいただく際、査定品の梱包状態が明らかに不十分であると当社が判断する場合において、これにより生じた損害に関して、一切の責任を負わないものとします。
  3. 当社が査定品をお預かりしてから買取決定又はご返送までに、当社起因で査定品を破損、紛失した場合には客観的かつ合理的根拠に基づいた判断の上、登録ユーザーより立証がなされた場合に限り、当社の買取査定基準に従い算定した、当社における販売価格を上限として補償いたします。
  4. 当社は、登録ユーザーが梱包したと主張される査定品の点数と当社に納入された本商品の点数とに相違がある場合は、当該査定品を発送した事実及びその内容(アイテム名、ブランド、カラー、サイズ、点数を含む)が正確に記された書面の控えを登録ユーザーが所持している場合を除き、一切の責任を負わないものとします。
  5. 査定品の価値に直接かかわらないと当社が判断する、付属品(袋、レシート、箱、クリーニング袋、対象商品と別包装されたタグ、緩衝材、ハンガー、メモ書きなど)に関しましては、お取引の成立・不成立(キャンセルを含む)に関わらず、ご返送や補償の対象外となります。必要と考えるものに関しては、当社へお送りになりませんよう、ご確認ください。
  6. 査定品に混入していた登録ユーザーの私物(現金、カード類、鍵、ハンカチ等)に関する損害を賠償しないものとします。必ず私物が入っていないことをご確認の上、お送りください。
  7. 故障や、時間、移動に伴う自然劣化は補償対象外とします。
  8. 当社は、当ウェブサイトを利用する際に、コンピュータウイルスなど有害なプログラム等による損害を受けないことを保証しないものとします。
  9. 当社は、当ウェブサイトを利用する際に使用するいかなる機器、ソフトウェアについても、その動作保証を一切しないものとします。
  10. 当社は、当ウェブサイトを利用する際に発生する通信費用について、一切負担しないものとします。
  11. 本条は、登録ユーザーに対する当社の責任の全てを規定したものであり、当社は、いかなる場合でも、登録ユーザーの逸失利益、間接損害、特別損害、弁護士費用その他の本条に規定のない損害を賠償しないものとします。
  12. 地震、台風、落雷、火事、大雪、津波、洪水その他の自然災害、戦争、暴動、内乱、テロ、労働争議その他の不可抗力事由によって、第8条に定める本商品所有権の当社への移転前に生じた本商品の滅失、汚損、破損、減量、変質その他一切の損害は、当社の責に帰すべき事由がある場合を除き、全て登録ユーザーの負担とします。

第16条(本利用規約違反等への対処)

  1. 当社は、登録ユーザーが本規約に違反した場合、登録ユーザーによる本サービスの利用に関し他者からクレーム・請求等が為され、かつ当社が必要と認めた場合、又はその他の理由で本サービスの運営上不適当と判断した場合は、当該登録ユーザーに対し、次のいずれか又はこれらを組み合わせた措置を講ずることがあります。
    1. 他者との間で、クレーム・請求等の解消のための協議を行うことを要求します。
    2. 事前に通知を要することなく、本サービス及び当社の他サービスの利用停止処分とします。
  2. 登録ユーザーは、前項の規定によって、当社が、同項に定める措置を講ずべき義務を負うものではないことを承諾します。また、登録ユーザーは、当社が前項各号に定める措置を講じた場合に、当該措置に起因する結果に関し、当社に対し、いかなる異議苦情も申し述べないものとします。

第17条(本サービスの停止等)

  1. 当社は、以下のいずれかに該当する場合には、登録ユーザーに事前に通知することなく、本サービスの全部又は一部の提供を停止又は中断することができるものとします。
    1. 本サービスに係るコンピューター・システムの点検又は保守作業を緊急に行う場合
    2. コンピューター、通信回線等の障害、誤操作、過度なアクセスの集中、不正アクセス、ハッキング等により本サービスの運営ができなくなった場合
    3. 地震、落雷、火災、風水害、停電、天災地変などの不可抗力により本サービスの運営ができなくなった場合
    4. その他、当社が停止又は中断を必要と判断した場合

第18条(権利帰属)

  1. 当社ウェブサイト及び本サービスに関する知的財産権は全て当社又は当社にライセンスを許諾している者に帰属しており、本契約に基づく本サービスの利用許諾は、当社ウェブサイト又は本サービスに関する当社又は当社にライセンスを許諾している者の知的財産権の使用許諾を意味するものではありません。
  2. 登録ユーザーは、投稿データについて、自らが投稿その他送信することについての適法な権利を有していること、及び投稿データが第三者の権利を侵害していないことについて、当社に対して表明し、保証するものとします。
  3. 登録ユーザーは、投稿データについて、当社に対し、世界的、非独占的、無償、サブライセンス可能かつ譲渡可能な使用、複製、配布、派生著作物の作成、表示及び実行に関するライセンスを付与します。また、他の登録ユーザーに対しても、本サービスを利用して登録ユーザーが投稿その他送信した投稿データの使用、複製、配布、派生著作物を作成、表示及び実行することについての非独占的なライセンスを付与します。
  4. 登録ユーザーは、当社及び当社から権利を承継し又は許諾された者に対して著作者人格権を行使しないことに同意するものとします。

第19条(登録抹消等)

  1. 当社は、登録ユーザーが、以下の各号のいずれかの事由に該当する場合は、事前に通知又は催告することなく、投稿データを削除もしくは非表示にし、当該登録ユーザーについて本サービスの利用を一時的に停止又は登録ユーザーとしての登録を抹消することができます。
    1. 本規約のいずれかの条項に違反した場合
    2. 登録事項に虚偽の事実があることが判明した場合
    3. 支払停止もしくは支払不能となり、又は破産手続開始、民事再生手続開始、会社更生手続開始、特別清算開始もしくはこれらに類する手続の開始の申立てがあった場合
    4. 12ヶ月以上本サービスの利用がない場合
    5. 当社からの問い合わせその他の回答を求める連絡に対して【30日】間以上応答がない場合
    6. 第3条第4項各号に該当する場合
    7. その他、当社が本サービスの利用又は登録ユーザーとしての登録の継続を適当でないと判断した場合
  2. 前項各号のいずれかの事由に該当した場合、登録ユーザーは、当社に対して負っている債務の一切について当然に期限の利益を失い、直ちに当社に対して全ての債務の支払を行わなければなりません。

第20条(サービスの内容の変更、終了)

  1. 当社は、当社の都合により、本サービスの内容を変更し、又は提供を終了することができます。
  2. 当社が本サービスの提供を終了する場合、当社は登録ユーザーに事前に通知するものとします。

第21条(保証の否認及び免責)

  1. 当社は、本サービスが登録ユーザーの特定の目的に適合すること、期待する機能・商品的価値・正確性・有用性を有すること、登録ユーザーによる本サービスの利用が登録ユーザーに適用のある法令又は業界団体の内部規則等に適合すること、継続的に利用できること、及び不具合が生じないことについて、明示又は黙示を問わず何ら保証するものではありません。
  2. 当社は、本サービスに関して登録ユーザーが被った損害につき、過去12ヶ月間に登録ユーザーが当社に支払った対価の金額を超えて賠償する責任を負わないものとし、また、付随的損害、間接損害、特別損害、将来の損害及び逸失利益にかかる損害については、賠償する責任を負わないものとします。
  3. 本サービス又は当社ウェブサイトに関連して登録ユーザーと他の登録ユーザー又は第三者との間において生じた取引、連絡、紛争等については、登録ユーザーが自己の責任によって解決するものとします。

第22条(秘密保持)

登録ユーザーは、本サービスに関連して当社が登録ユーザーに対して秘密に取扱うことを求めて開示した非公知の情報について、当社の事前の書面による承諾がある場合を除き、秘密に取扱うものとします。

第23条(利用者情報の取扱い)

  1. 当社による登録情報の取扱いについては、第27条の定めるプライバシーポリシー及び次項の定めによるものとし、登録ユーザーは、これらに従って当社が登録情報を取扱うことについて同意するものといたします。当社は、前項のほか、以下の内容に掲げる目的で登録情報を取得し、利用いたします。
    1. 本サービスの運営のため
    2. 本サービスを変更又は終了した場合に、後継サービスの引き継ぎに関する業務を実施するため
    3. 本サービスに関する利用状況の調査及び分析のため
    4. 登録ユーザーに関するマーケティング調査及び分析のため
    5. 当社のサービスに関するクーポン、キャンペーン又はイベントの情報、その他販促に関する情報の提供のため
    6. アンケート・その他本サービスに関する意見調査を実施するため
    7. 登録ユーザーからの問い合わせに対し適切に対応するため
    8. 不正利用の調査のため
    9. その他上記各号に準ずるか、これらに密接に関連する目的のため

第24条(本規約等の変更)

当社は、当社が必要と認めた場合は、本規約を変更できるものとします。本契約を変更する場合、変更後の本規約の施行時期及び内容を当社ウェブサイト上での掲示その他の適切な方法により周知し、又は登録ユーザーに通知します。但し、法令上登録ユーザーの同意が必要となるような内容の変更の場合は、当社所定の方法で登録ユーザーの同意を得るものとします。

第25条(連絡/通知)

  1. 本サービスに関する問い合わせその他登録ユーザーから当社に対する連絡又は通知、及び本規約の変更に関する通知その他当社から登録ユーザーに対する連絡又は通知は、当社の定める方法で行うものとします。
  2. 当社が登録事項に含まれるメールアドレスその他の連絡先に連絡又は通知を行った場合、登録ユーザーは当該連絡又は通知を受領したものとみなします。

第26条(サービス利用契約上の地位の譲渡等)

  1. 登録ユーザーは、当社の書面による事前の承諾なく、利用契約上の地位又は本規約に基づく権利もしくは義務につき、第三者に対し、譲渡、移転、担保設定、その他の処分をすることはできません。
  2. 当社は、本サービスにかかる事業を他社に譲渡した場合には、当該事業譲渡に伴い利用契約上の地位、本契約に基づく権利及び義務並びに登録ユーザーの登録事項その他の顧客情報を当該事業譲渡の譲渡人に譲渡することができるものとし、登録ユーザーは、かかる譲渡につき本項において予め同意したものとします。なお、本項に定める事業譲渡には、通常の事業譲渡のみならず、会社分割その他の事業が移転するあらゆる場合を含むものとします。

第27条(プライバシーポリシー)

当社ウェブサイトを利用される登録ユーザーの個人情報を重要な物であると認識し、法令及びその他の規範を遵守の上、その取扱いにつきましては細心の注意を払います。当社ウェブサイトをご利用いただいた場合、個人情報についての当社の考え方、取扱いの実践内容について下記に示し、同意されたものとさせていただきます。

  1. 情報の収集と目的
    以下のような目的の為に、申込フォーム等からお客さまの住所、氏名、電話番号、メールアドレス、お支払い情報等の個人情報をお預かりする場合があり、ご本人様の許可無くその他の目的では使用いたしません。但し、裁判所、警察、税務署、消費者センター、その他の法律や条例等で認められた権限を持つ機関から要請がある場合は、これに応じてご本人様の許可なく以下の情報を開示いたします。
    1. 本サービスのご利用状況とその詳細
    2. 本サービスでのお取引商品の決済情報又はその発送やお問い合わせの対応
    3. 本サービスでのお取引商品の情報及びそのお問い合せの対応
    4. The Senseでのサービス及びプレゼントやアンケートの対応
    5. The Senseでのメールマガジンやダイレクトメールの発信
  2. 情報の共有
    登録ユーザーよりお預かりした個人情報を、代金の請求やお支払い及び発送処理の委託、提携サイトとの共同業務、ポイントやプレゼント等のサービス賞与やメールマガジンの発信、郵便物の配布等を適切に完結する為、提携及び契約先等と情報を共有いたします。
  3. 情報の管理
    登録ユーザーよりお預かりした個人情報を保護すべく最善を尽くします。個人情報はデータベースにて管理しており、オンラインオフラインに関わらず運営責任者及びスタッフのみで適切に保管し、第三者が無断で閲覧する事はありません。特に重要な情報に関しましては、通信を暗号化し保護されたSSL(Secure Sockets Layer)技術を使用いたします。各端末については、ファイヤウォール等セキュリティソフトで外部からの不正な進入を防ぎ、アンチウイルスソフトとOSのアップデートを徹底いたします。
  4. 情報の訂正
    登録ユーザーよりお預かりした個人情報は、ご連絡いただいた際に速やかに変更いたします。その際に本人との整合性を確認するため、氏名、メールアドレス、電話番号等をお知らせください。メールマガジンの登録・解除は、メール申請又は宅配買取のお問合せ窓口への申請にて変更する事が可能です。
  5. Cookieについて
    当社では一部のウェブページに、ハードドライブに蓄えられる1つのデータであるクッキーを利用いたします。当社ウェブサイト運営向上の為の解析を行いますが、登録ユーザーに快適にご利用いただく事を主とし、個人を特定できる情報が外部に漏れることは一切ありません。登録ユーザーがクッキーを拒否する場合でもご利用いただけますが、一部システムが正常に機能しない場合もありますので、ブラウザのクッキー設定を有効にしてご利用される事をお薦めいたします。
  6. ログファイルについて
    ログファイルを収集し、傾向の分析、サイトの管理、ユーザーの動向の探知等に使用いたします。当社ウェブサイト運営向上が目的で、ログファイルから収集した情報は、個人情報に反映される事はありません。
  7. リンクについて
    当社ウェブサイトには、外部へのリンクが含まれますが、リンク先である外部サイトでの個人情報の取扱いには一切関知いたしません。
    当社ウェブサイトから離れる場合は、訪れる先のサイトのプライバシーについてのインフォメーション等を確認される事をお薦めいたします。
  8. 連絡先
    個人情報に関するご質問は、下記よりお願いいたします。

第28条(分離可能性)

本契約のいずれかの条項又はその一部が、消費者契約法その他の法令等により無効又は執行不能と判断された場合であっても、本契約の残りの規定及び一部が無効又は執行不能と判断された規定の残りの部分は、継続して完全に効力を有するものとします。

第29条(準拠法及び管轄裁判所)

  1. 本規約及びサービス利用契約の準拠法は日本法とします。
  2. 本規約又はサービス利用契約に起因し、又は関連する一切の紛争については、岡山地方裁判所を第一審の専属的合意管轄裁判所とします。

株式会社 ベクトル
〒701-0151 岡山県岡山市北区平野978 3F
Mail:info@thesense-vector.jp
【2023年9月9日制定】
【2024年1月17日改定】

These Terms of Use (hereinafter referred to as "the Terms") are the terms of use for The Sense's home delivery purchase service (hereinafter referred to as "the Service"), which is operated and provided by Vector Inc. (hereinafter referred to as "the Company"), and stipulate the rights and obligations between the Company and registered users. When using the Service, you must read the entire text of these Terms and agree to these Terms.

Article 1 (Application)

  1. The purpose of these Terms and Conditions is to define the conditions of provision of the Service and the management obligations between the Company and Registered Users regarding the use of the Service, and they apply to all relationships between Registered Users and the Company regarding the use of the Service.
  2. The rules regarding the use of this service posted by our company on our website shall constitute part of these Terms and Conditions.
  3. In the event of any discrepancy between the contents of these Terms and Conditions and the rules in the preceding paragraph or other explanations of the Service outside these Terms and Conditions, the provisions of these Terms and Conditions shall take precedence.
  4. These Terms of Use apply to all registered users.
  5. This agreement may be revised without prior consent from registered users when the Company deems it necessary. When this agreement is revised, it will be notified on the website of this service. In that case, registered users are requested to check it.

Article 2 (Definitions)

The following terms used in these Terms and Conditions shall have the meanings set forth below:

  1. "Service Agreement" means the agreement for use of this Service concluded between the Company and the Registered User with these Terms and Conditions as its terms and conditions.
  2. "Intellectual Property Rights" means copyrights, patents, utility model rights, design rights, trademarks and other intellectual property rights (including the right to acquire such rights or to apply for the registration, etc. of such rights).
  3. "Posted Data" means content (including, but not limited to, text, images, videos, and other data) that a Registered User posts or otherwise transmits using the Service.
  4. "Company" refers to Vector Co., Ltd.
  5. "Our Website" means the websites operated by our company whose domains are "thesense-vector.jp", "questionary.vectorcorp.co.jp" and "kaitori.thesense-vector.jp" (including the website after any change to the domain or content of our website for any reason).
  6. "Registered User" means an individual who has registered as a user of the Service pursuant to Article 3 (Registration).
  7. "This Service" refers to the apparel product purchasing service called "The Sense" provided by our company (if the name or content of the service is changed for any reason, this includes the service after such change).
  8. "Appraised Item" means the item to be traded through this Service.
  9. "Bundled Items" refers to items that do not meet the criteria for individual appraisal by this service and are appraised together.
  10. "On the web" means displayed on the home page of our website.

Article 3 (Registration)

  1. Anyone who wishes to use this service (hereinafter referred to as the "Applicant") may apply to register to use this service by agreeing to abide by these terms and conditions and providing the Company with certain information specified by the Company (hereinafter referred to as the "Registration Details") in a manner specified by the Company.
  2. The Company shall determine whether or not to approve the registration of the applicant who applied for registration under paragraph 1 (hereinafter referred to as the "Registration Applicant") in accordance with the Company's standards, and if the Company approves the registration, the Registration Applicant shall be notified accordingly. The Registration of the Registration Applicant as a Registered User shall be considered complete upon the Company's notification under this paragraph.
  3. Upon completion of the registration set forth in the preceding paragraph, a service agreement will be established between the Registered User and our company, and the Registered User will be able to use the Service in accordance with these Terms and Conditions.
  4. If the applicant falls under any of the following items, we may refuse registration or re-registration and we are under no obligation to disclose the reasons therefor.
    1. If any part or all of the registration information provided to the Company is false, incorrect, or missing
    2. If the person is an adult ward, person under curatorship, or person under assistance and has not obtained the consent of a legal representative, guardian, curator, or assistant
    3. If you are a minor (including if you have obtained consent from your legal guardian)
    4. If the Company determines that the User is a member of an antisocial force (meaning an organized crime group, a member of an organized crime group, a right-wing group, an antisocial force, or any other similar group; the same applies below), or that the User has some kind of interaction or involvement with an antisocial force, such as cooperating or participating in the maintenance, operation or management of an antisocial force through funding or other means
    5. If the Company determines that the individual is a person who has previously violated a contract with the Company or a related party to such a contract
    6. If you have been subject to measures set forth in Article 16 or Article 19
    7. If you do not have a valid ID (driver's license, health insurance card, etc.) specified by our company and a financial institution account in your name
    8. If you do not have a valid email address or the necessary internet access
    9. If you do not have a permanent address in Japan
    10. Any other case in which the Company determines that registration is inappropriate

Article 4 (Changes to registered information)

If there are any changes to the registered information, the Registered User must notify the Company of such changes without delay in a manner specified by the Company.

Article 5 (Email address management)

  1. Registered Users shall, at their own responsibility, properly manage and store their email addresses related to this service, and shall not allow a third party to use them, or lend, transfer, change the name of, buy or sell them.
  2. The registered user shall be liable for any damages caused by insufficient management of email addresses, errors in use, or third parties.

Article 6 (Prohibitions)

When using the Service, Registered Users must not engage in any of the following acts or acts that the Company determines to fall under any of the following items.

  1. Any act that violates laws and regulations or is related to a criminal act
  2. Fraudulent or threatening conduct against the Company, other users of the Service, or other third parties
  3. Actions that go against public order and morals
  4. Actions that infringe on the intellectual property rights, portrait rights, privacy rights, reputation, or other rights or interests of the Company, other users of the Service, or other third parties.
  5. Sending information to the Company or other users of the Service that corresponds to or is deemed by the Company to correspond to any of the following:
    1. Information that contains excessively violent or cruel content
    2. Information containing computer viruses or other harmful computer programs
    3. Information that includes expressions that damage the reputation or credibility of the Company, other users of the Service, or other third parties
    4. Information containing excessively obscene language
    5. Information that includes expressions that promote discrimination
    6. Information containing expressions encouraging suicide or self-harm
    7. Information that includes expressions that encourage the inappropriate use of drugs
    8. Information containing anti-social expressions
    9. Information that requests the dissemination of information to third parties, such as chain mail
    10. Information that includes expressions that offend others
  6. Any act that places an excessive burden on the network or system of the Service
  7. Reverse engineering or other analysis of software or other systems provided by the Company
  8. Any action that may disrupt the operation of this service
  9. Unauthorized access to our network or systems
  10. Impersonating a third party
  11. Using the email address of another user of this service
  12. Any publicity, advertising, solicitation, or sales activities on the Service that are not approved in advance by the Company
  13. Collecting information about other users of the Service
  14. Any act that causes disadvantage, damage, or offense to the Company, other users of the Service, or other third parties.
  15. Any act that violates the rules regarding the use of this service posted on our website
  16. Providing benefits to antisocial forces
  17. Actions aimed at meeting members of the opposite sex who the person has not met
  18. Any act that directly or indirectly causes or facilitates any of the acts listed above.
  19. Attempting any of the acts listed above
  20. Any other actions that the Company deems inappropriate

Article 7 (Application)

  1. Registered users must submit an application form on our website before sending items for appraisal. Items cannot be sent for appraisal without submitting an application.
  2. Any new application will be invalid if the previous transaction has not been completed.
  3. Multiple applications and transactions cannot be made at the same time.

Article 8 (Packing and shipping of assessed items)

  1. When sending items for appraisal, the Registered User must pack them in the best possible way to prevent damage to the items. We cannot guarantee against damage caused by insufficient packaging.
  2. In principle, shipping fees incurred to use this service will be borne by our company. However, in the following cases, we may charge shipping fees to registered users.
    1. If you send us an item for appraisal without applying
    2. If you send your package via an airport delivery method that incurs an additional fee
    3. If you intentionally send only products that are not eligible for this service
  3. Please note that we limit the number of cardboard boxes to two per transaction. We cannot be held responsible for any issues that arise if you send more than two boxes of items for appraisal.
  4. Please refrain from sending the following items for appraisal, as defective items may become damaged during shipping. If you send an item for appraisal that is one of the following and it becomes damaged during shipping, we cannot guarantee it.
    1. Bag with missing studs
    2. Clothes with buttons coming off, etc.

Article 9 (Evaluation)

  1. We will promptly assess any items sent to us via this service. However, the time required for assessment may vary depending on factors such as the time of year.
  2. All unopened appraisal items will be opened to check the contents. We will not be held responsible for any opening of the package even if the appraisal item is returned.
  3. The assessed amount may vary depending on market conditions, the season, and other factors. The assessed amount will include all accessories sent to us.
  4. The points of the items sent to the Registered User for appraisal will be the total number of items that have been confirmed by our company. When applying, you can request details of the items to be appraised.
  5. We cannot purchase the following items:
    1. Items whose manufacturer and brand are different from those listed on the appraised item
    2. Anything that violates the Intellectual Property Law, Unfair Competition Prevention Law, Product Liability Law, Household Goods Quality Labeling Law, Electrical Appliance and Material Safety Law, Consumer Product Safety Law, Unfair Premiums and Misrepresentations Prevention Law and other related laws and regulations, as well as various notices and guidelines related thereto.
    3. Stolen property, lost property, unclaimed property
    4. Anything that is subject to confiscation in a criminal case, such as anything resulting from or obtained through a criminal act, or anything obtained as a reward for a criminal act
    5. Those for which a third party has established a security interest
    6. No-brand items, items without quality tags, and other items that do not meet our standards
  6. Items that do not meet the individual appraisal criteria of this service will be appraised as a combined item.
  7. Unless we deem it necessary, we will not disclose the details and criteria of the consolidated products to registered users.
  8. Regarding the purchase of devices that store personal information, such as mobile phones and smartphones, if the deletion procedures stipulated by our company are not carried out before sending the device, we will not be held responsible for any damage caused to registered users.
  9. Accessories, decorations, and protective films attached to the appraised items may be removed to check their operation and the item during the appraisal. In that case, even if the transaction is not concluded, our company will not be held responsible for opening the package (for example, the impact on the appraisal value at other companies, etc.).

Article 10 (Presentation of Identification)

  1. In accordance with the Secondhand Articles Dealers Act, when conducting a transaction on this service, we require all registered users to present one of the following documents before proceeding with the transaction.
    1. Identification
      Driver's license, health insurance card, government or special corporation identification with photo, or special permanent resident certificate showing your current address
    2. Copy of residence certificate
  2. If a transaction is concluded using this service and a valid ID is not presented or the address is not confirmed, payment of the purchase amount will be withheld. The withholding period will be the deadline set forth in Article 12, and the transaction cannot be resumed until the registered user presents the specified documents.
  3. When verifying your identity and address, the information on your ID must match the information you registered when you applied for this service. If there are any discrepancies, you will not be able to make a transaction.
  4. We will not be able to return any copies of identification documents or other documents sent along with the appraised item, regardless of whether the sale is successful or not.

Article 11 (Transfers)

  1. After presenting the estimated price, if you agree to the purchase according to the method specified by our company, we will transfer the money within 2 business days from the day of the presentation. The above does not apply if there are any errors in the account information or other problems.
  2. In accordance with the Secondhand Goods Dealers Act, transfers may only be made to accounts in the name of the registered user who made the application.
  3. The transfer fee for the purchase amount will be borne by our company.

Article 12 (Holding Period)

  1. The Registered User shall contact us via the website within four days of receiving the estimated price from us regarding the purchase decision. Notification of the estimate result shall be as set forth in Article 13.
  2. If 4 days have passed since we notified you of the appraisal results online or by email, we will assume that you have agreed to the purchase and will begin the transfer procedure. After 4 days have passed, we will not be able to return the appraised item under any circumstances.
  3. After the appraisal results have been presented to you and the appraised item has been returned at your request, if for some reason the appraised item is not received and returned to us, we will assume that you have waived ownership of the appraised item within 7 days of its return to us, and we will dispose of the appraised item.
  4. If we are unable to make the transfer or return the item for any reason, such as an unknown address or account, we will assume that you have renounced ownership of the appraised item one month after the appraisal, and we will dispose of the appraised item.
  5. Please note that we shall not be liable for any damage suffered by the registered user as a result of the disposal of the appraised items.

Article 13 (Notification of Assessment Results)

  1. The results of the assessment will be sent to the email address you registered when you completed your application, and will be published on the website. As a general rule, we will not contact you by phone or in any other way.
  2. Registered users must set up their emails in advance to be able to receive emails from our company. If users are unable to receive emails due to their email settings, etc., they are responsible for the failure.
  3. Once we have received your reply regarding the appraisal results, we will notify you by email that the details have been finalized and published on our website, and we will not accept any changes to the transaction details.

Article 14 (Return of Appraised Items)

  1. After we provide you with the estimated value, if you wish to have the appraised items returned to you, we will make arrangements for their return as soon as possible.
  2. If we provide you with an appraisal amount for each item, you may request to have each item returned separately.
  3. If we present you with an estimated price for multiple items that have been appraised together, we will not be able to accept the return of only a portion of the items. However, we will be able to accept the return of all of the items.
  4. The return address will be limited to the address to which the delivery kit was sent by our company.
  5. If three days have passed since the Registered User received the returned appraised item, the Company will not accept any objections from the Registered User regarding discrepancies in the quantity or quality of the returned appraised item, requests for the disposal or return of the discarded Product, or any other issues.
  6. If the appraised items are returned to us due to reasons such as an extended absence, and the Registered User wishes to have them resent, the Registered User will be required to pay a round-trip shipping fee of 1,700 yen per box.
  7. If the appraised item is returned to us due to reasons such as an extended absence, and the Registered User subsequently wishes to purchase it, the Registered User will be responsible for the shipping fee of 850 yen when the appraised item is returned to us.

Article 15 (Scope of our responsibility)

  1. The Company shall be liable to the Registered User for damages only if the damages are caused by the Company's willful misconduct or gross negligence, regardless of the type of liability for breach of contract, tort, or other legal cause of action, except in cases where the Registered User is a consumer as defined by the Consumer Contract Act.
  2. If, when a Registered User sends an item for appraisal to us, we determine that the packaging condition of the item for appraisal is clearly insufficient, we shall not be liable for any damages resulting from this.
  3. If the appraised item is damaged or lost due to causes caused by our company between the time we receive the appraised item and the time we decide to purchase it or return it, we will provide compensation up to the selling price at our company, calculated in accordance with our purchase appraisal standards, only if the registered user can prove this based on objective and reasonable grounds.
  4. If there is a discrepancy between the number of items appraised that a Registered User claims to have packed and the number of Products delivered to us, we shall not be held responsible, except in cases where the Registered User has in his/her possession a copy of the document accurately recording the fact that the appraised item was shipped and its contents (including item name, brand, color, size and number).
  5. Accessories that we determine are not directly related to the value of the appraised item (bags, receipts, boxes, cleaning bags, tags packaged separately from the subject item, cushioning materials, hangers, notes, etc.) will not be returned or compensated regardless of whether the transaction is concluded or not (including cancellation). Please make sure not to send us anything that you consider necessary.
  6. We will not compensate for any damages to personal items of registered users (cash, cards, keys, handkerchiefs, etc.) that are mixed in with the appraised items. Please make sure that no personal items are included before sending.
  7. It does not cover breakdowns or natural deterioration over time or travel.
  8. The Company does not guarantee that the use of this website will not result in damage caused by harmful programs such as computer viruses.
  9. The Company makes no guarantee whatsoever as to the operation of any equipment or software used when using this website.
  10. The Company shall not bear any communication costs incurred when using this website.
  11. This Article stipulates all of the liabilities of the Company to the Registered User, and under no circumstances shall the Company compensate the Registered User for any lost profits, indirect damages, special damages, attorneys' fees, or other damages not provided for in this Article.
  12. Any loss, soiling, damage, reduction in weight, deterioration, or any other damage to the Products that occurs before the ownership of the Products is transferred to us as set forth in Article 8 due to earthquakes, typhoons, lightning strikes, fires, heavy snowfall, tsunamis, floods, other natural disasters, wars, riots, civil unrest, terrorism, labor disputes, or other force majeure events shall be borne by the Registered User, except in cases where such damage is attributable to our company.

Article 16 (Handling of Violations of Terms of Use)

  1. If a Registered User violates these Terms and Conditions, if a third party makes a complaint or demand regarding the Registered User's use of the Service and the Company deems it necessary, or if the Company determines that such use is inappropriate for the operation of the Service for any other reason, the Company may take any of the following measures against the Registered User, or a combination of these measures:
    1. We request that you enter into negotiations with other parties to resolve any claims, demands, etc.
    2. We will suspend your use of this service and our other services without prior notice.
  2. The Registered User acknowledges that the provisions of the preceding paragraph do not obligate the Company to take any of the measures set forth in the same paragraph, and further agrees that in the event that the Company takes any of the measures set forth in the preceding paragraph, the Registered User will not make any objections or complaints to the Company regarding the results of such measures.

Article 17 (Suspension of the Service, etc.)

  1. If any of the following circumstances occur, we may suspend or interrupt the provision of all or part of the Service without prior notice to the Registered User.
    1. When urgent inspection or maintenance work is carried out on the computer system related to the Service
    2. When the operation of the Service becomes impossible due to computer or communication line failure, operational errors, excessive concentration of access, unauthorized access, hacking, etc.
    3. If the operation of the Service becomes impossible due to force majeure such as earthquakes, lightning, fires, storms, floods, power outages, and other natural disasters
    4. Any other reason that the Company deems it necessary to suspend or interrupt the service.

Article 18 (Ownership of Rights)

  1. All intellectual property rights relating to our website and the Service belong to us or to those who have granted licensors to us, and the license to use the Service under this Agreement does not imply any license to use any intellectual property rights of us or those who have granted licensors to us relating to our website or the Service.
  2. Registered Users represent and warrant to the Company that they have the lawful right to post or otherwise transmit the posted data and that the posted data does not infringe the rights of any third party.
  3. Registered Users hereby grant to the Company a worldwide, non-exclusive, royalty-free, sublicensable and transferable license to use, copy, distribute, create derivative works from, display and execute the posted data, and also grant other Registered Users a non-exclusive license to use, copy, distribute, create derivative works from, display and execute the posted data posted or otherwise transmitted by the Registered User using the Service.
  4. The Registered User agrees not to exercise any moral rights against the Company or any person who has succeeded or been licensed by the Company.

Article 19 (Cancellation of registration, etc.)

  1. If a Registered User falls under any of the following items, the Company may, without prior notice or warning, delete or hide the posted data, temporarily suspend the Registered User's use of the Service, or cancel the Registered User's registration as such.
    1. If you violate any provision of these Terms and Conditions
    2. If it is discovered that there is a false statement in the registration information
    3. If a party suspends or becomes unable to make payments, or if a petition is filed for the commencement of bankruptcy proceedings, civil rehabilitation proceedings, corporate reorganization proceedings, special liquidation proceedings, or any similar proceedings
    4. If you have not used the Service for 12 months or more
    5. If there is no response to inquiries or other communications requesting a response from our company for more than [30 days]
    6. In the case where any of the items in Article 3, Paragraph 4 apply
    7. Any other case in which the Company determines that use of the Service or continued registration as a Registered User is inappropriate.
  2. If any of the items in the preceding paragraph applies to the Registered User, all of the debts owed to the Company shall automatically become due and payable by the Registered User to the Company immediately.

Article 20 (Changes and Termination of Service Content)

  1. We may change the content of this service or terminate its provision at our discretion.
  2. If we terminate the provision of this service, we will notify registered users in advance.

Article 21 (Disclaimer of Warranty and Exemption from Liability)

  1. The Company makes no warranty, express or implied, that the Service will conform to the Registered User's specific purpose, that it has the expected functions, commercial value, accuracy or usefulness, that the Registered User's use of the Service will comply with the laws and regulations or internal rules of industry associations that are applicable to the Registered User, that it will be available continuously, or that it will be free from defects.
  2. The Company shall not be liable to compensate any damage suffered by the Registered User in connection with the Service in an amount exceeding the amount of the fee paid by the Registered User to the Company during the past twelve months, and shall not be liable to compensate for any incidental, indirect, special, future damages, or damages related to lost profits.
  3. Any transactions, communications, disputes, etc. that arise between a Registered User and another Registered User or a third party in connection with the Service or our website shall be resolved at the Registered User's own responsibility.

Article 22 (Confidentiality)

The Registered User shall treat in confidence any non-public information disclosed by the Company in connection with the Service with the request that the Registered User treat it in confidence, unless the Registered User has given prior written consent of the Company.

Article 23 (Handling of User Information)

  1. The Company's handling of the registered information shall be in accordance with the Privacy Policy set forth in Article 27 and the following paragraph, and the Registered User agrees that the Company will handle the registered information in accordance with these. In addition to the preceding paragraph, the Company will obtain and use the registered information for the purposes set forth below.
    1. To operate this service
    2. To carry out operations related to the transfer of the service to a successor service in the event that the Service is changed or terminated
    3. To investigate and analyze usage of the Service
    4. For marketing research and analysis regarding registered users
    5. To provide coupons, campaign or event information, and other promotional information related to our services
    6. To conduct surveys and other opinion research regarding the Service
    7. To respond appropriately to inquiries from registered users
    8. To investigate fraudulent use
    9. For other purposes similar to or closely related to the above items

Article 24 (Changes to these Terms and Conditions)

The Company may change these Terms and Conditions if the Company deems it necessary. When changing these Terms and Conditions, the Company will notify the Registered User of the effective date and content of the changed Terms and Conditions by posting on the Company's website or other appropriate means. However, if the change is required by law to obtain the consent of the Registered User, the consent of the Registered User will be obtained by the method specified by the Company.

Article 25 (Contact/Notice)

  1. Inquiries regarding the Service and other communications or notices from Registered Users to the Company, and notices regarding changes to these Terms and Conditions and other communications or notices from the Company to Registered Users, shall be made in the manner specified by the Company.
  2. If we contact or notify the Registered User via the email address or other contact information included in the Registration Information, the Registered User will be deemed to have received such contact or notice.

Article 26 (Transfer of status under the service contract, etc.)

  1. Registered Users may not assign, transfer, offer as security interest or otherwise dispose of their status under the Service Agreement or their rights or obligations under these Terms and Conditions to a third party without the prior written consent of the Company.
  2. In the event that the Company transfers the business related to the Service to another company, the Company may transfer to the transferor the status under the Service Agreement, the rights and obligations under this Agreement, and the Registered User's registration details and other customer information, and the Registered User hereby agrees to such transfer in advance. Note that the business transfer stipulated in this paragraph includes not only normal business transfers, but also company splits and any other cases in which the business is transferred.

Article 27 (Privacy Policy)

We recognize that the personal information of registered users who use our website is important, and will handle it with the utmost care in compliance with laws, regulations and other standards. By using our website, you are deemed to have agreed to our company's approach to personal information and the handling practices outlined below.

  1. Collection and Purpose of Information
    For the following purposes, we may collect personal information such as your address, name, telephone number, email address, and payment information from application forms, etc., and will not use it for other purposes without your permission. However, if there is a request from a court, police, tax office, consumer center, or other institution with the authority recognized by law or ordinance, we will disclose the following information without your permission.
    1. Service usage status and details
    2. Payment information for products traded through this service, shipping of such products, and responding to inquiries
    3. To respond to inquiries regarding information on products traded through this service
    4. The Sense service, gifts, and survey responses
    5. Sending email newsletters and direct mail through The Sense
  2. Sharing of Information
    We will share personal information entrusted to us by registered users with our partners and contractual partners in order to properly complete billing, payment and shipping processing, joint operations with affiliated sites, service bonuses such as points and gifts, sending of e-mail newsletters, and distribution of mail.
  3. Information Management
    We will do our best to protect the personal information entrusted to us by registered users. Personal information is managed in a database and is appropriately stored only by the administrator and staff, regardless of whether it is online or offline, and will not be viewed by third parties without permission. For particularly important information, we will use SSL (Secure Sockets Layer) technology to encrypt and protect communications. For each terminal, we will use security software such as a firewall to prevent unauthorized intrusion from outside, and will thoroughly update anti-virus software and the OS.
  4. Correcting information
    Personal information received from registered users will be promptly changed upon contact. In order to confirm the identity of the person, please provide your name, email address, phone number, etc. Registration/cancellation of email newsletters can be changed by applying by email or by contacting the home delivery purchase inquiry desk.
  5. Cookies information
    We use cookies, which are a type of data stored on the hard drive, on some of our web pages. We conduct analysis to improve our website operations, but our main goal is to provide registered users with a comfortable experience, and no personally identifiable information will be leaked to outside parties. Registered users can still use the site if they reject cookies, but some systems may not function properly, so we recommend that you enable the cookie settings on your browser.
  6. About log files
    We collect log files and use them to analyze trends, manage the site, and detect user movements, etc. The purpose is to improve the operation of our website, and the information collected from the log files will not be reflected as personal information.
  7. About the links
    Our website contains links to external sites, but we have no responsibility whatsoever for the handling of personal information on those linked external sites.
    When you leave our website, we encourage you to read the privacy policy of the site you are visiting.
  8. contact address
    If you have any questions about personal information, please contact us using the form below.

Article 28 (Severability)

Even if any provision or part of any provision of this Agreement is determined to be invalid or unenforceable pursuant to the Consumer Contract Act or other laws and regulations, the remaining provisions of this Agreement and the remaining part of the provision that is determined to be invalid or unenforceable shall continue in full force and effect.

Article 29 (Governing Law and Court of Jurisdiction)

  1. These Terms and Conditions and the Service Agreement shall be governed by the laws of Japan.
  2. The Okayama District Court shall be the court of first instance with exclusive jurisdiction over any disputes arising from or related to these Terms and Conditions or the Service Agreement.

Vector Co., Ltd.
〒701-0151 3F 978 Hirano, Kita-ku, Okayama City, Okayama Prefecture
Mail:info@thesense-vector.jp
[Established on September 9, 2023]
[Updated on January 17, 2024]